Naar de sauna

Ontspannend

Een sauna gebruiken, wordt beschouwd als een van de meest gezonde praktijken die kunnen helpen om je levensstijl te verbeteren. Vooral in extreem koude plaatsen is het zeer aan te raden om een ​​sauna te nemen. De meeste vloeren worden verwarmd tussen 70 ° tot 100 ° Celsius, wat resulteert in een kamertemperatuur tussen de 40 en 60 graden.

verschillende arrangementen

Luchtvochtigheid en verwarming

Je kunt een traditionele saunaruimte gebruiken die je een droge hitte geeft, met een relatieve vochtigheid die vaak tussen 10 en 20 procent is. Of geniet je van een sauna met meer vocht en een hogere luchtvochtigheid? Dat is natuurlijk ook mogelijk. De sauna’s van thermennijmegen.nl beschikken over een efficiënt ventilatiesysteem dat de lucht vier tot acht keer per uur uitwisselt om je te helpen goed te ademen.

 De meeste verwarmingen zijn elektrisch: vergelijkbaar met houtgestookte sauna’s hebben elektrisch verwarmde sauna’s hoge temperaturen en een lage luchtvochtigheid. Een elektrische verwarming, bevestigd aan de vloer, verwarmt de saunaruimte. Of kies voor een Infraroodruimte waar lichtgolven het lichaam van een persoon verwarmen, niet de hele ruimte. Bovendien kun je een stoombad met een hoge luchtvochtigheid gebruiken. Geniet van een extra traktatie met de eucalyptus-sauna, de lichttherapiesauna en de Finse straalsauna

sauna

De voordelen

Er zijn talloze voordelen aan het regelmatig gebruiken van een sauna. Het heeft diepgaande effecten op je lichaam, inclusief gewichtsverlies en het kan je helpen te ontspannen. Daarnaast zijn sauna’s bevorderlijk voor patiënten met stabiele kransslagader aandoeningen. Andere gezondheidsvoordelen van sauna zijn dat sommige patiënten met psoriasis, een chronische huidziekte, verlichting van jeuk melden. Het wordt ook geassocieerd met het verlichten van spierpijn, het verbeteren van gewrichtsbewegingen en het verlichten van artritispijn. Het is gebleken dat wanneer je gedurende 20 dagen om de dag een sauna gebruikt, het je cholesterolgehalte kan verlagen.